
OGÓLNOPOLSKI KONGRES
PSYCHOLOGII DZIECI I MŁODZIEŻY
GDY MŁODOŚĆ BOLI
Skuteczne strategie wsparcia dzieci i młodzieży w kryzysie zdrowia psychicznego
TOP TEMATY KONGRESU PSYCHOLOGICZNEGO
Poznań / Online
Online

Zapraszam do udziału w wyjątkowej Ogólnopolskiej Konferencji Psychologicznej 2025
Jako redaktor naczelna Magazynu Charaktery i Psychologia w Praktyce, serdecznie zapraszam do udziału w wyjątkowej Ogólnopolskiej Konferencji Psychologów i Psychoterapeutów w Poznaniu. To niepowtarzalna okazja do osobistych spotkań, nawiązywania cennych kontaktów i uczestniczenia w inspirujących rozmowach kuluarowych. Przygotowaliśmy dla Was wspaniałe prezenty od naszych Partnerów i redakcji, które będą dostępne wyłącznie dla uczestników stacjonarnych.
Zapraszam serdecznie
Klaudia Przyłucka-Janasik
Redaktor naczelna
Prelegenci:









Zarezerwuj miejsca tylko do 30. września w przedsprzedażowej cenie
Program Konferencji dla psychologów
08.12.2025 9:00 - 18:00
Dzieci i młodzież – jak reagować, gdy świat się wali?
- Kiedy niepokój terapeuty staje się kluczowy?
Jakie zachowania i sygnały alarmowe wskazują, że mamy do czynienia z czymś poważniejszym niż chwilowy kryzys? Praktyczne wskazówki dotyczące obserwacji symptomów i diagnozy różnicowej. Dyskusja na temat rzeczywistych przypadków i doświadczeń z pracy z młodzieżą. - Co się dzieje w rozwijającym się mózgu? Neuropsychologiczne podstawy trudnych zachowań u dzieci i nastolatków.
Jak zmienia się mózg w okresie dzieciństwa i dojrzewania i jak wpływa to na emocje, impulsywność, motywację czy zdolność do autorefleksji? Dlaczego niektóre zachowania nie są „złośliwe”, lecz wynikają z etapu rozwoju neurobiologicznego? Praktyczne wnioski z wiedzy o mózgu dla lepszego rozumienia młodych pacjentów i dopasowania form wsparcia. - Jak działać, żeby nie zaszkodzić? Skuteczne podejścia terapeutyczne
Jak dopasować interwencję do indywidualnych potrzeb młodego człowieka, jego poziomu rozwoju i kontekstu życiowego? Rola elastyczności, empatii i budowania zaufania w pracy terapeutycznej. Omówienie strategii radzenia sobie z oporem i budowania motywacji.



Czym jest higiena cyfrowa i w jaki sposób właściwie o nią zadbać?
- Przegląd najnowszych badań na temat higieny cyfrowej. Jakie są negatywne konsekwencje braku higieny cyfrowej?
- Jak rozpoznać niski poziom higieny cyfrowej i czym brak higieny cyfrowej różni się od problemu uzależnień cyfrowych wśród dzieci i młodzieży?
- W jaki sposób budować zdrowe nawyki higieny cyfrowej u najmłodszych. Rola szkoły, psychologów i rodziców w budowaniu higieny cyfrowej

Od traumy szokowej do traumy rozwojowej w psychoterapii młodzieży
- Co dzieje się, gdy świat nagle się rozpada, a co gdy boli przez lata?
Jakie mechanizmy uruchamiają się u dziecka po nagłym, dramatycznym zdarzeniu, a jakie w wyniku długotrwałej deprywacji emocjonalnej, przemocy czy zaniedbania? Jak trauma wpływa na tożsamość, obraz siebie i relacje społeczne? - Bezpieczeństwo przede wszystkim
Dlaczego praca z traumą zaczyna się nie od opowieści, ale od budowania zasobów i poczucia kontroli? Jak pomagać dziecku regulować emocje, odzyskiwać ciało, tworzyć bezpieczne relacje i dlaczego bez tych etapów trudno o trwałą zmianę? - Skutki nieprzepracowanej traumy – kiedy przeszłość wraca w dorosłości
Z jakimi trudnościami mogą mierzyć się dorośli, którzy doświadczyli traumy w dzieciństwie? Jakie objawy (np. lęk, dysocjacja, trudności relacyjne, poczucie pustki) wskazują na nierozpoznane doświadczenia traumatyczne? Co może zrobić terapeuta, by przerwać międzypokoleniowy łańcuch traumy?

Między granicami a swobodą – jak wspierać nastolatków w budowaniu tożsamości
- Granice, które nie tłamszą – swoboda, która nie porzuca
Jak znaleźć balans między strukturą a wolnością w wychowaniu nastolatków? O roli granic dających bezpieczeństwo i swobody wspierającej rozwój autonomii. Praktyczne wskazówki, jak towarzyszyć młodym ludziom bez nadmiernej kontroli i bez rezygnowania z wychowawczej obecności. - Presja sukcesu a pułapka perfekcjonizmu
Jakie znaczenie ma perfekcjonizm w rozwoju młodych osób i dlaczego tak łatwo przeradza się w cierpienie? Omówienie różnic między zdrowym dążeniem do rozwoju a niszczącą presją spełniania oczekiwań. Sygnały alarmowe i podpowiedzi, jak rozmawiać z młodymi o błędach, samoakceptacji i budowaniu odporności psychicznej. - Tożsamość w budowie – jak być wsparciem w procesie stawania się sobą
Co oznacza kształtowanie tożsamości w okresie dorastania i jak dorosły może wspierać ten proces bez narzucania schematów? Wskazówki, jak wzmacniać u nastolatków poczucie sprawczości, autentyczności i przynależności – filary zdrowego rozwoju psychicznego.

Młodzież na krawędzi – zaburzenia osobowości u nastolatków
- Czy można zdiagnozować zaburzenia osobowości u młodzieży?
Jakie kryteria diagnostyczne obowiązują w przypadku młodzieży? Omówienie kontrowersji, trudności diagnostycznych oraz podejść rekomendowanych w ICD-11 w kontekście wieku rozwojowego. - Stabilizacja, granice, zaufanie
Dlaczego w pracy z nastolatkami potrzebne są nie tylko narzędzia, ale i struktura? Jakie elementy podejścia DBT czy ACT pomagają w redukcji ryzykownych zachowań i budowaniu relacji terapeutycznej z młodzieżą pełną lęku, złości i nieufności? - Zaburzenia osobowości a inne problemy – co warto monitorować?
Jak objawy zaburzeń osobowości mogą maskować inne trudności, takie jak uzależnienia, zaburzenia odżywiania, depresja czy PTSD? Na co zwracać uwagę w pracy diagnostycznej i terapeutycznej?

Depresja pod maską agresji – nietypowe objawy depresji u dzieci i młodzieży
- Złość zamiast smutku?
Jak wygląda depresja, gdy nie wygląda jak depresja? Omówienie objawów takich jak drażliwość, agresja, impulsywność, problemy z koncentracją czy wybuchy złości. Różnicowanie depresji z ADHD, zaburzeniami zachowania i zaburzeniami lękowymi. - Jak dotrzeć do emocji pod oporem?
Praca z dziećmi i młodzieżą, która zaprzecza trudnym emocjom lub wycofuje się z relacji. Jakie są skuteczne techniki obniżające napięcie emocjonalne i budujące przymierze terapeutyczne z młodym pacjentem? Praktyczne wskazówki do zastosowania w gabinecie. - Rodzice jako sojusznicy
Jak informować rodzinę o diagnozie depresji bez wywoływania lęku, złości czy poczucia winy? Jak zaprosić rodziców do współpracy i wspólnie tworzyć plan wsparcia? Wskazówki do pracy psychoedukacyjnej z opiekunami i systemem rodzinnym.

Od pornografii do autodestrukcji – jak hiperseksualizacja internetu wpływa na psychikę dzieci i młodzieży? – prelekcja online live z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego
- Skala problemu – pornografia, samookaleczenia i próby samobójcze
Jak mechanizmy dopaminowe i szybka gratyfikacja wzmacniają nawyk sięgania po tego typu treści w sytuacjach napięcia emocjonalnego? Omówienie sygnałów ostrzegawczych, powiązań między ekspozycją na pornografię a autoagresją czy myślami samobójczymi oraz wskazanie grup młodzieży szczególnie narażonych. - Wpływ pornografii na obraz ciała i samoocenę
Jak treści pornograficzne i erotyzujące z mediów społecznościowych wpływają na postrzeganie ciała i porównywanie się do nierealistycznych wzorców? Jak ten mechanizm prowadzi do pogorszenia samooceny, izolacji i problemów zdrowia psychicznego u nastolatka? - Edukacja seksualna – jak rozmawiać z młodzieżą o pornografii?
Jakie podejście edukacyjne przyjąć, aby wspierać zdrowy rozwój seksualny młodzieży bez stygmatyzacji? Edukacja seksualna jako wsparcie dla emocjonalnej samoregulacji i budowania zdrowych relacji.

ADHD u dzieci i młodzieży – wyzwanie neurorozwojowe
- Niegrzeczne, nieskupione, nadaktywne – a może po prostu niezrozumiane?
Jak odróżnić żywe dziecko od dziecka z ADHD? Co powinno niepokoić, a co mieści się jeszcze w normie rozwojowej? Dlaczego tak wielu rodziców i nauczycieli przez lata słyszy: „z tego się wyrasta”? - Głód bodźców, brak hamulców, chaos w głowie – co naprawdę dzieje się w mózgu dziecka z ADHD?
Dlaczego dzieci z ADHD szybciej się nudzą, częściej przerywają, trudniej im wytrwać w zadaniu? Jak działa ich układ nagrody, co zaburza koncentrację i dlaczego impulsywność to nie brak wychowania, ale biologiczny mechanizm? - Co pomaga dzieciom z ADHD – struktura, akceptacja i współpraca zamiast presji dostosowania
Dlaczego klasyczne metody wychowawcze nie działają na dzieci z ADHD, a presja „bycia jak inni” często tylko pogarsza objawy? Co może zrobić dorosły – rodzic, nauczyciel, terapeuta by dziecko poczuło się zrozumiane i bezpieczne?

Warsztaty Online
II Dzień Konferencji
09.12.2025
10:00 - 16:00

Diagnoza i terapia zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży
Specjalistyczne warsztaty doskonalące dla psychologów i psychoterapeutów, które umożliwiają poszerzenie oraz pogłębienie wiedzy na temat diagnozy i terapii zaburzeń lękowych – lęku uogólnionego, fobii społecznej, fobii specyficznej, lęku panicznego, lęku separacyjnego oraz nadmiernego lęku w pracy z dziećmi i młodzieżą
Mechanizmy powstawania oraz diagnoza zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży
- Wpływ współczesnych uwarunkowań społecznych, social mediów i systemu edukacji na funkcjonowanie dzieci i młodzieży - jak presja społeczna, oczekiwania związane z wynikami w nauce, oraz ekspozycja na wyidealizowany obraz rzeczywistości w social mediach wpływają na rozwój lęków, poczucie własnej wartości i poziom stresu u dzieci i młodzieży.
- Kryteria diagnostyczne DSM-5, ICD-10 oraz ICD-11 i rozpoznanie objawów zaburzeń lękowych na różnych etapach rozwoju u dzieci – analiza objawów psychopatologicznych, behawioralnych i wegetatywno-somatyzacyjnych wraz ze wskazówkami diagnostycznymi do pracy terapeutycznej oraz najważniejszymi informacjami dotyczącymi różnicowania poszczególnych zaburzeń lękowych.
- „Maski” zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży – w jakich sytuacjach zachowania opozycyjno-buntownicze, brawura czy nieadekwatna do wieku powaga mogą maskować u dziecka odczuwany przez niego lęk? – możliwe pułapki diagnostyczne i wskazówki, jak ich uniknąć.
- Jakie zaburzenia psychiczne współwystępują razem z zaburzeniami lękowymi? – kryteria diagnostyczne oraz omówienie najistotniejszych elementów, na które należy zwrócić uwagę podczas pracy z dzieckiem i nastolatkiem z objawami zaburzeń lękowych.
Terapia zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży
- Terapia zaburzeń lękowych – które nurty psychoterapeutyczne są uznawane za najbardziej skuteczne w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży? Jak rozpoznać kiedy dziecko czy nastolatek potrzebuje farmakoterapii? Czy można łączyć farmakoterapię z psychoterapią? Cele i przebieg terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.
- Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) – zastosowanie eksperymentu behawioralnego oraz ekspozycji jako technik terapeutycznych zmniejszających w kliencie poziom odczuwanego lęku i napięcia oraz pozwalających na poprawę sposobu funkcjonowania.
- Techniki poznawcze – zastosowanie technik poznawczych w pracy ze starszymi dziećmi i nastolatkami. Wpływ negatywnych automatycznych myśli (NAM) i zniekształceń poznawczych na lęk.
- Desensytyzacja oraz techniki wyobrażeniowe – w jaki sposób wykorzystanie desensytyzacji i technik wyobrażeniowych w procesie terapeutycznym wpływa na redukcję intensywności reakcji lękowych? Wskazówki do pracy z lękiem w kontekście fobii specyficznej.
- Mindfulness – terapia mindfulness jako uzupełnienie terapii CBT zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, wykorzystanie uważności do redukcji lęku, zwiększanie świadomości doznań z ciała.
Studium przypadku
- Praca terapeutyczna z 15-letnią pacjentką z fobią społeczną – jak zaplanować proces terapeutyczny? Jak przeprowadzić eksperymenty behawioralne? Jakie techniki poznawcze zastosować?
- Praca z 10-latkiem z fobią prostą – jak zaplanować terapię, jak przeprowadzić psychoedukację, jakie eksperymenty behawioralne zastosować do redukcji lęku?
- Rola rodziców w terapii dzieci i młodzieży – jak przekazać rodzicom wiedzę dotyczącą mechanizmów powstawania lęku oraz znaczenia ich postaw w radzeniu sobie z trudnościami przez ich dzieci. Praktyczne narzędzia dla rodzica wspierające otwartą komunikację, modelowanie zachowań adaptacyjnych i unikanie nadmiernej ochronności.
Kup bilet grupowy i otrzymaj dodatkowy rabat na całe zamówienie.
Im więcej biletów kupujesz, tym większą zniżkę możesz otrzymać!
Promocja obowiązuje przy zakupie wielokrotności tego samego wariantu.
Jeśli chcesz zakupić kilka różnych, skontaktuj się z nami – przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę!
otrzymasz
60 zł netto
otrzymasz
105 zł netto
otrzymasz
160 zł netto
otrzymasz
225 zł netto
Kup bilet
Wybierz swój wariant
promocji pozostało:
Stacjonarna
- Udział w wydarzeniu NA ŻYWO
- Welcome packi
- Certyfikat w wersji elektronicznej
- 14-dniowy dostęp do nagrania z Kongresu
- Wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami konferencji
- Możliwość wzięcia udziału w konkursach z nagrodami
- Udział w warsztacie z Renatą Gross
- 14-dniowy dostęp do nagrania z wybranego warsztatu
+ warsztat Online
- Udział w wydarzeniu NA ŻYWO
- Welcome packi
- Certyfikat w wersji elektronicznej
- 14-dniowy dostęp do nagrania z Kongresu
- Wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami konferencji
- Możliwość wzięcia udziału w konkursach z nagrodami
- Udział w warsztacie z Renatą Gross
- 14-dniowy dostęp do nagrania z wybranego warsztatu
Online
- Udział w wydarzeniu online
- Welcome packi
- Certyfikat w wersji elektronicznej
- 7-dniowy dostęp do nagrania z Kongresu
- Wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami konferencji
- Możliwość wzięcia udziału w konkursach z nagrodami
- Udział w warsztacie z Renatą Gross
- 14-dniowy dostęp do nagrania z wybranego warsztatu
+ warsztat Online
- Udział w wydarzeniu online
- Welcome packi
- Certyfikat w wersji elektronicznej
- 7-dniowy dostęp do nagrania z Kongresu
- Wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami konferencji
- Możliwość wzięcia udziału w konkursach z nagrodami
- Udział w warsztacie z Renatą Gross
- 14-dniowy dostęp do nagrania z wybranego warsztatu
O tym będziemy mówić:





Informacje
szczegóły organizacyjne
Co wyróżnia nasze wydarzenie?
Do udziału w konferencji zapraszamy:
Masz już bilet na Kongres Psychologiczny,
ale nadal nie masz biletu na warsztaty?
Nic straconego!
Zaloguj się na swoje konto i dokup wybrany przez siebie warsztat!
Chcesz wiedzieć,
jak wyglądają organizowane przez nas wydarzenia?
Podsumowanie Ogólnopolskiego Kongresu Psychologów i Psychoterapeutów 2024 oraz zaproszenie na edycję 2025!
Sprawdź, co działo się na Ogólnopolskim Kongresie Psychologów i Psychoterapeutów 2024!
Najważniejsze momenty, inspirujące wykłady i podsumowanie wydarzenia – zobacz, dlaczego warto być z nami!



































KontaktMasz pytania? Napisz do nas lub zadzwoń

OPIEKUN MERYTORYCZNY
Klaudia Przyłucka-Janasik
Redaktor naczelna Magazynu Charaktery i Psychologia w Praktyce
klaudia.przylucka@forum-media.pl

WSPÓŁPRACA SPONSORSKA I REKLAMOWA
Adrianna Białas
adrianna.bialas@forum-media.pl
tel.: +48 570 559 716

WSPÓŁPRACA BARTEROWA I MARKETINGOWA
Weronika Nowacka
weronika.nowacka@forum-media.pl
tel.: +48 61 62 87 004

BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel kom: 781 153 769
Godziny pracy:
pon. - pt. 08:00 - 16:00