Program|9:00-13:00
Prof. Filip Zimbardo
Prof. Filip Zimbardo
Uniwersytet Stanford, USA
Wykład inaugurujący | Czas: około 45 minut
Mechanizmy obronne, jakie uruchamia człowiek wobec ekstremalnego doświadczenia zagrożenia wolności i życia
Natalia de Barbaro
Natalia de Barbaro
Psycholożka i trenerka kobiet
Wykład 2 | Czas: około 45 minut
Zdrowa i empatyczna komunikacja
  • Jak radzić sobie z trudnymi emocjami, poczuciem bezradności i przytłoczenia? – przydatne wskazówki i refleksje do budowania zdrowej komunikacji swoich potrzeb i odzyskania poczucia własnego komfortu
  • Jak trafnie nazywać swoje potrzeby i rozmawiać o nich ze swoimi bliskimi? – praktyka doceniania, porozumienia i wdzięczności z uwrażliwieniem na potrzeby moje i drugiej osoby
  • W jaki sposób postępować, aby pozostawać w zdrowym bliskim kontakcie z drugą osobą i jednocześnie zachować poczucie własnej wartości w umiejętnym stawianiu granic?
Monika Perkowska
Monika Perkowska
Psycholog dziecięcy
Wykład 3 | Czas: około 45 minut
Przeobrażony model rodziny i rodzicielstwa
  • Rodzicielstwo na zakręcie - co to znaczy być rodzicem we współczesnym świecie i jak za pomocą wiedzy psychologicznej wspierać rozwój dziecka?
  • Jak budować bliskość i dbać o zdrowie emocjonalne dziecka - gdzie się kończy opiekuńczość a zaczyna nadkontrola na przykładzie konkretnych opisów przypadków?
  • Czego potrzebuje dziecko, aby dorosnąć - archetypiczne role ojca i matki w cyklu rozwojowym od dzieciństwa aż po dorosłość - praca na metaforach
  • Jak rozmawiać z nastolatkiem na “trudne tematy”, gdy już nie jest dzieckiem, a jeszcze nie jest dorosły?
Prof. Dariusz P. Skowroński
Associate prof.
Dariusz P. Skowroński
Temple University
Japan Campus Tokio, Japonia
Wykład 4
Rewolucja w definicji związku - i co dalej?
  • Co oznacza dzisiaj partnerstwo i jaką funkcję spełnia związek w życiu człowieka? 
  • Jak przesuwa się granica rozumienia normy seksualnej oraz jak to się przekłada na budowanie relacji 
  • Kim jesteśmy w związku i czego nauczyła nas przymusowa wspólna izolacja? – jak kształtować komunikację opartą na porozumieniu i szacunku wobec siebie – konkretne wskazówki z pracy terapeutycznej